Besökare

tisdag, juli 10, 2012

Mitt liv, mina barn :)

Jag är så lycklig över att jag har världens finaste och bästa barn, det finaste man kan få i livet är ett barn och få uppleva total lycka. Mina barn är alla unika och speciella på sitt sätt. Dom har egna viljor och egna sätt, vi fokuserar på att lyfta fram det positiva och alla deras styrkor och sen jobbar vi på det som dom har det lite svårare med. Tror att om man fokuserar på det positiva så blir vardagen roligare och lite lättare :)

Idag har jag hunnit med att maila, ringa och göra alla dom där måstena som man har.
Så skönt att ha allting fixat och klart inför hösten. Allting har fallit på plats, äntligen.
Ibland får man prioritera om och se andra lösningar på ett problem...

Coolaste Julle :)


Liam har fått lite problem med magen, det är jobbigt att se honom ha så ont. Så nu har vi bokat tid till hans läkare igen så vi får någon rätsida på det här.  Maten är som alltid upp och ner, men han varierar sig lite mera nu. Nog för att jag kan räkna upp hur många rätter som passar honom just nu men det här är något som kommer att fortlöpa hela tiden. Bara att göra det bästa av situationen helt enkelt.


                                                               Världens finaste Liam <3


Livet är ett pussel där varje bit måste in på rätt plats tills det är komplett och man har allt det där som man behöver i livet. Men mitt pussel kommer alltid ha en bit eller två som som fattas, det kommer att vara utmaningar, jobbiga situationer och en hel del jobb med min prins. När det ena fungerar så är det bara att jobba med nästa del, och när det fungerar så kanske inte det första fungerar. Ett pussel som jag gärna kämpar med, men visst är det tufft, det är en utmaning att få ihop allting. Liam har dessutom 4 syskon som behöver sin del och sin mamma. Det är ett pussel att bara vara ensamstående men det blir vad man gör det till. Med positivt tänkande och massor av vänner och världens bästa familj så går allt även om det ibland (rätt ofta) känns som om man bara ska ramla ihop, gå in i väggen eller lägga sig ner och skrika...

Älskar min fina prins :)


Jag har världens bästa pappa som ALLTID finns där för mig och barnen, han säger till om något är fel, stöttar och bara finns där. Han har ett hjärta av guld och e väldigt fin och speciell relation till sina barnbarn...

Livet är för underbart och bra för att kastas bort, men man får inte glömma bort att följa sitt hjärta och göra det som känns rätt. Ibland gör man saker som är mindre bra men livet är till för att levas och  man ska njuta av dom människor man har omkring sig, riktiga och äkta människor.
Vi är bara människor och ingen är felfri, men jag tror att man måste kunna förlåta och acceptera saker ibland. Allting som händer har en mening :)

Syskonkärlek :) <3
Neo höll Minoe i handen hela vägen imorse :)



Kram på er alla <3

Inga kommentarer: