Besökare

söndag, juli 15, 2012

Dom växer inte på träd, dom är väldigt sällsynta ;)

Det är nu drygt ett år sen min bror gick bort och det är ett stort tomhål som aldrig fylls ut, ett håll i hjärtat som alltid kommer att finnas där. Livet är inte alltid rättvist, ibland kan allt man har ta slut så fort, fortare än man är beredd på. Jag tror att alla människor kan bli lyckliga med rätt människor omkring sig och massor av positiv energi.






Man måste fokusera på det som är bra och stärka det, fokusera på det som fungerar och lyfta fram det positiva. Alla människor har svagheter och brister, men jag tror att om man förstärker det som man är bra på, det man har lätt för så kommer självförtroendet och självkänslan att växa.

Min son har autism, jag vill inte att folk ska tycka synd om honom, jag skulle önska att människor skapar sig en förståelse om funktionshindret innan man dömmer någon utifrån det man tror sig veta. Ibland är det svårt att se på utsidan, det kan vara så att själen är skadad och då behövs det positiv förstärkning i massor <3

Jag träffade en vän idag som är så otroligt härlig och underbar, han kommer med så goda råd och är en bra lyssnare. Riktiga och äkta människor ska man vara rädd om och ta hand om, dom växer inte på träd, dom är väldigt sällsynta  ;)






Nä, nu är det dags att sova snart! Kram och godnatt alla goa ;)

Inga kommentarer: