Besökare

söndag, juli 22, 2012

Då var det söndag igen och helgen bara sprang förbi. Idag ska det bakas bullar och lite bröd :)
Känner att det är dags att ta tag i bakeriet idag, ska hinna med en sväng till parken också.

Saknar min lilla prins så det gör ont i hjärtat, pratade med Liam imorse och han va så glad. Han satt och lekte med sitt star wars lego. Han har blivit så stor, så pojkig och så duktig på att prata, han kan verkligen uttrycka sig på ett annat sätt än han kunde för ett par månader sen. Det är så roligt att se att utvecklingen går framåt, fokusera på det som är bra och förstärka det. Han är en toppenkille med glimten i ögat, omtänksam och vill alla väl, det är min Liam det.

Men hur jobbigt det än kan vara så saknar jag honom när han är borta och det är så fruktansvärt tomt, ingen Liam som vaknar vid 06:00, ingen som sitter vid datorn och kör Star Wars, Ingenting är sig likt, allt är så annorlunda så ensamt på något sätt :(




Det kan är jobbigt när man är mitt uppe i vardagen med en barn med funktionshinder och i mitt fall autism, det finns bra stunder och mindre bra stunder. Livet är ett enda stort pussel som aldrig blir komplett. Det kommer alltid att vara någon bit som sitter fel eller inte passar, det är då man måste hitta en annan väg att gå så man får en fungerande vardag. Vi måste kanske låta våra barn göra sånt som kanske inte är helt okej i vanliga fall, se saker med andra ögon och ha förståelse. Förståelse för att vi har ett barn som inte fungerar som alla andra. som gör saker på ett annat sätt, som tänker på ett annat sätt och upplever saker helt annorlunda.

Våra barn kan vara ljudkänsliga, ha jobbigt med maten, alla "krav" är någonting fruktansvärt, och med krav menas att om jag ber Liam göra något så blir det ett krav för honom. Vi jobbar mycket med att ha kravlösa stunder hemma då vi bara är och leker utan krav tex. Allt är en balansgång och den är svår att balansera men ibland så funkar det bättre än andra gånger.

Liams stora passion och specialintresse är Star Wars och han älskar det i alla former, han har haft stor nytta av det och hans utveckling går framåt. Riktigt roligt att se som mamma :)

Alla mina barn är speciella och unika på sitt alldeles egna lilla sätt och jag älskar dom mer än mest <3

Kram på er alla goa, njut av denna soliga söndag :)

Inga kommentarer: