Besökare

fredag, augusti 03, 2012

KÄRRINGJÄVEL :(

Jag blir så arg, eller nä ledsen är kanske mer rätt ord...

Min son är snart 4,5 år och är autistisk, han kan inte prata ordentligt, han har hjälp av stödtecken. Han klarar inte av när någon kommer för nära och han gillar inte alls när någon ska "tränga sig på"  honom. Hans trivs med att vara i bakgrunden och hålla på med sitt. Med andra ord så syns inte hans funktionshinder direkt när man träffar eller ser honom.
Han är en glad pojke, en riktigt smart kille med många färdigheter.

Idag när han är utanför på gården med sin storebror och andra barn som bor i vårat område och leker så kommer det en nyinflyttad kärring ut, ja jag tänker kalla henne för kärring,  Hon sätter sig på bänken och börjar prata med barnen, till slut står alla barn runt bänken och kärringen tycker detta är trevligt. Alla utom Liam, han leker med några pinnar och kottar på gräsplätten bredvid parken.
I denna sekund så kommer jag ut för att träffa mina barn, då kärringen säger:

-Vad är det för fel på den där pojken (pekar på Liam demonstrativt), han leker ju själv, han är säkert ett sånt där utstött barn som hamnat snett, han föräldrar knarkar säkert också.
Varpå Liam tittar upp och fnyser åt henne.

Hon drar en djup suck och sen fortsätter hon:

-Akta er barn för sånna typer, det är dom som börjar knarka och förstöra samhället.
Det var bättre på min tid säger fanskapet.

Jag kan tala om att jag kokade, det var inga fina ord som rullade i huvudet.
Vad fan är det som ger henne rätt att uttala sig så om ett barn, en individ som i själva verket är fantastisk, världens goaste kille. En oskyldig människa som dessutom inte kan försvara sig.

Innan jag hinner öppna munnen säger Liams storebror:
-Det är min bästa lillebror, han har autism och jag älskar honom.
(Världens bästa storebror! <3 )

Sen va grannfejden igång, helvetes jävla skitkärring!!!




Ja jag är lite bitter och arg, lite förbannad och lite upprörd. Ibland kan man liksom inte hålla tilbaka ilskan... Min älskade lilla Liam som är världens omtänksamaste kille, vill att alla ska må bra och dessutom så älskar alla honom.... IDIOT!!!

3 kommentarer:

Marie Levin ❤ sa...

Jag är mållös, uppenbart att det var kärringens föräldrar som knarkade, eller rent av tappade henne i gOlvet när hon var liten, du ska inte ta åt dig det minsta. DU vet sanningen och det räcker, tråkigt bara att det är barnen som utsätts men vi får helt enkelt bara tala om för dom att vissa människor är inte som dom ska vara, den kärringen påminner mig om en annan kärring som inte verkar ha någon verklighets uppfattning ��tror hon visst hette Fiona :)

knasmamman sa...

Jävla kärring!! blir lika arg som dig! men släpp det såna varelser är inte värda att ösa sån energi på, och vilken storebror han har!<3 underbara kille.
Tyvärr kommer det alltid att finnas såna människor som tror sig veta hur allt är och varför barn gör som dom gör. DU är en underbar mamma med underbara barn, kom ihåg det!
kramen vännen

Skruttmamman sa...

Ja jag är fortfarande i chocktillstånd över att man säger något sådant till ett barn. Tack för fina ord. Det värmer. Kramen till er ;)