Besökare

fredag, augusti 17, 2012

Bästa barnen

Jaha då var det helg igen. Igår var det en bra dag, solade, handlade och städade. När jag och barnen va på väg från skolan så träffade vi på Josefina som var ute och knallade. Eh, alltså en 57 årig liten sköldpadda, Neo blev helt till sig och det tog en lång stund innan han släppte henne ur sikte. Han kröp på knäna efter henne och så till mig:
-Mamma! Hon smyger på dig, göm dig mamma :) (mammas sötnos)
 Hon fick både slängpuss och kram av honom och  Julian tyckte den va cool :)




Idag har det varit fullt ös från morgon till kväll. Jag, Liam och Neo har varit på Junibacken, pojkarna var så duktiga och skötte sig exemplariskt bra. Vi åkte spårvagn dit och på hemvägen tog vi båten.
Pojkarna älskade sagotåget och den "nya" världen som dom byggt upp från skrotnisses värld.





Vi åt Karlssons köttbullar med gott hemgjort mod och en fantastisk god sås till, sen blev det teater,
"Pettson och Findus". 15 min lång och alla barnen satt som trollbundna och tittade. Den var både rolig och väldigt bra gjord. Liam gick stolt därifrån med riddare och riddarhäst och Neo fick en pippiväska som han stolt spatserade till båten med.




Sen blev det fredagshandling och dags att hämta upp Julian i skolan och två kompisar som skulle med hem. Dom lekte så fint och allt gick jättebra. Vi gjorde Tacos och myste, sen blev det glass. Sen gick vi ut och lekte i parken och tog en sväng ner på vallen.

Liam har haft en superbra dag med få utbrott, han va nöjd och glad när han somnade med sin riddargubbe i handen. Nu sover fyra små underbara barn som jag älskar mer än något annat.
Mammas allt :)

Imorgon blir det nya äventyr med världens goaste vän.

Nu knackar John Blund på axeln så det är nog bäst att sova lite ;)

Kram på er alla fina :)




1 kommentar:

Aya sa...

Åh vilken vacker sköldpadda! Jag älskar paddisar. Försöker se vad det är för ras, men är nog lite för trött för att tänka helt klart än :P