Besökare

onsdag, augusti 01, 2012

Nöjd och glad med vidareutveckling

Hade en jättemysig kväll ute med min söta storasyster Petra igår :) Massa skratt och prat och lite god dricka, på söder såklart... Älskar dig!

Känner mig nöjd och väldigt glad över mitt liv, visst saknas det lite kärlek men det kommer när tiden är rätt. Sen finns det ju alltid andra saker som man kan bli bättre på men alltinggår åt rätt håll, framåt. Har underbara vänner och en härlig familj med dom bästa syskonen, vad mer kan man begära. En fantastisk sommar med många härliga minnen :)



Idag har det varit en lugn dag med barnen, massa mys och spel :) Handlat och solat har jag även hunnit med, ikväll blir det till att äntligen fixa naglarna (har åkt gokart och slitit av en nagel :( Aj aj!!!)

Är så himla trött idag, dagen började dåligt och sen har det bara fortsatt så, inte riktigt min dag tror jag, skulle ha dragit täcket över huvudet och bara somnat om imorse. Tänk om man kunde få göra så, bara ligga kvar i sängen en hel dag... Skulle ioförsig få panik när jag väl upptäcker att hela dagen har passerat... Men oj vad mysigt och skönt.

Både Liam och Julian vaknade på sin bästa sida idag, great ;) Det kan lätt bli lite jobbigt under dagen då, så nu sitter jag här med huvudvärk och somnar snart med huvudet i tangentbordet...



Det är verkligen svårt för folk att förstå Liam, förstå att han har en funktionsnedsättning. Att han inte fungerar som alla andra barn i olika situationer, att han är ljudkänslig och folkkänslig. Att jag nästan gråter av lycka om han äter upp sin portion med mat till middagen, att vardagen helt enkelt inte fungerar som vanligt. Man får göra om den till sin egen och det är precis vad vi gjort och det fungerar bra, inte smärtfritt men bra. Livet blir vad man gör det till, fokusera på det positiva och lyft fram det. Dela med sig av erfarenhet, fakta och information så människor får mer inblick i att alla är olika och det är väldigt intressant hur olika människor fungerar och tänker. Vad ligger i människors ryggsäck?

Nu ska jag fixa lite och ta mig en välbehövlig dusch :)
Kram på er alla


VILL REKOMMENDERA ER ATT LÄSA INLÄGGET FRÅN MALENE LARSSEN
(FÖLJ BARA LÄNKEN NEDAN)

http://adhd-add-allaharlattheter.blogspot.se/2012/08/ahlshammar-och-hennes-diagnos.html

1 kommentar:

Anonym sa...

Kollade länken och säger: helt riktigt...har man diabetes så är det inget snack, man äter medicin...har man epilepsi, man äter medicin...

har man en diagnos som gör en "annorlunda" så är det på något sätt fult att äta medicin. man ska inte döma någon med diagnos,alla är olika och vad vore världen utan olika människor...det är omvärden som gör olika diagnoser till ett handikapp, det är inte ett handikapp i sig.

jag har börjat finna det väldigt intressand att lära mig mer om människor som inte är "som alla andra" och ärligt talat så finner jag dom mer intressanta än "normala" människor.

<3