Besökare

måndag, augusti 20, 2012

Helt slut...

Måndag och en intensiv dag. Upprop i skolan och träffa Julians nya fröken, verkar superbra och framför allt så är hon engagerad i barnen. Blir fascinerad över hur föräldrar förhåller sig till sina barn ibland, hur dom blundar och inte vill se vad som är bäst före barnet. Nu börjar den här jobbiga tiden för de barn som blir utsatta och mobbade, dom barn som inte passar in och inte få vara med i gemenskapen .Jag brinner stark för dessa barn och alla är vi olika men alla ska vi  alltid få en chans till att vara med och inte bli dömda i förhand för att andra människor tror så mycket. Jag gillar inte utanförskap och mobbning och tycker att många bör tänka efter innan man dömer någon annan, alla har vi våra fel och brister. Våra barn är allas ansvar, det är vårat ansvar att ingripa om vi ser något fel och inte blunda och hoppas att någon annan gör det istället. Kan man hjälpa ska man göra det, vi måste vägleda våra barn rätt i livet, lära dom vad som är rätt och fel.

Men i det hela så gick det bra och jag smet iväg efter en stund för att gå på nästa möte på förskolan.
Liam och Neo var förväntasfulla inför förskolan, vilken underbar personal och vilka härliga människor jag ska lämna mina barn till i höst, helt fantastiska människor. Vilket engagemang, Liam kan inte få det bättre känns det som. Dom tar honom på allvar, engeagerar sig och ser honom för den han faktiskt är. Det kommer bli toppen det här :)

Efter detta möte var det dags för ett sista möte för dagen, det gick bra och vi får se hur allt utvecklar sig och vart det slutar någonstans. Men jag tror på det här, tror på mina barn och det som är viktigast för dom. Mina barn är mitt allt och jag kämpar alltid för deras bästa.

Det har varit en intensiv dag med många nya intryck :)

Nu ropar John Blund på mig så jag måste gå nu :)

Inga kommentarer: