Besökare

tisdag, augusti 07, 2012

Du är bra som du är :)

Människor är fascinerande, verkligen! Jag blir helt uppslukad av hur olika vi människor är och att vi tänker så olika. Men bara för att vi är olika så kan man inte bete sig hur som helst, man kan inte skriva/säga en sak för att man då framstår som något bra och sen i verkligheten agera tvärtemot. Jag blir helt mållös över hur man kan vända en så sjukt dålig självkänsla till att utåt sett få det att se så bra ut.  (har insett en del bra saker idag)  Att man blir ledsen och arg är fullt normalt, att man ibland kan ifrågasätta människors beteende är en sak, men att försöka trycka ner människor och  tro att om man spelar på folks svagheter så vinner man är inte okej. Att gnälla på andra men inte stå för det man själv gör och säger visar bara på hur osäker en människa är på sig själv.

Man kan inte äga hela världen och därmed tro att man är störst, bäst och vackrast, det vackra i en människa sitter i själen, hur man är som person och hur man är mot sin omgivning. Det yttre är bara ett skal egentligen. Alla är vi olika och plockar vi fram det bästa i varje person och förstärker det så är vi bra människor. Det beror på med vilka ögon som vi vill se på livet och våra medmänniskor.

Jag blir lite ledsen när jag inser att det ibland finns människor som är på fel plats, när barn och vuxna inte får den hjälp som skulle behöva och i vissa fall faktiskt har rätt till.

 Idag har jag haft en underbar dag med roliga inslag :) Fm fika med Marie och hennes två goa barn, lite sol på det, mys med dom bästa barnen, har fått inspirerande och uppskattat mail och  haft ett skönt samtal med en fantastisk pedagog :) Så inspirerande människa, tack Anna.

Julian och jag har äntligen kommit fram till ett datum då vi ska åka till Göteborg och hälsa på familjen Andreèn, ni är så bra. Tack för alla fina ord och allt stöd ni ger mig.

Alla fina människor som finns i mitt och barnens liv, ni är bra precis som ni är. Fortsätt att vara så :)


(Ibland måste man inse verkligheten)


 

Inga kommentarer: