Besökare

onsdag, augusti 29, 2012

I rullning ...

Då var det föräldramöte igår i skolan och alltid så finns det bittra tråkiga föräldrar, men så är det. Det finns alltid några i varje årskurs. Jag förstår att man som förälder vill ha inblick och kontroll i sitt barns liv, men tror att man måste lita på att läraren sköter sitt jobb och gör det som är bäst för barnen. Men i det stora hela så har Julian en fantastisk lärare som jobbar med varje barn individuellt och anpassar svårighetsgraden på arbete efter vart barnen ligger i sin utveckling. Så det känns bra nu och Julian trivs i skolan. Även om han helst vill spela fotboll hela dagarna istället för att jobba i skolan :)

Mina små trollungar ;)


Nu är inskolningen klar, Minoe och Neo vinkar av mig varje morgon med en puss och kram, dom är så duktiga mina småtroll. Det har gått så fort, tyckte inte det var länge sen som jag satt på BB med Minoe i famnen. Men dom växer upp fort så det gäller att ta vara på dom fina stunderna man har tillsammans med sina barn. Har fått lära känna många nya föräldrar till fantastiskt härliga barn :)

Liam har det jättebra på förskolan med underbara pedagoger som bryr sig, engagera sig och verkligen är lyhörda. Fantastiska människor. Liam är helt slut när han kommer hem från förskolan, utbrotten är fler och mer okontrollerade. Så nu är jag jag glad att hans handledare från autismcenter kommer till oss på fredag em och handleder oss lite i vardagen. Det har varit många förändringar nu på sistonde så jag förstår att Liams värld är upp och ner vänd just nu. men när vi väl landat så kommer pusselbitarna att falla på plats, men det är en bit dit också.

Finaste Liam :)


Insåg igår att min stora tjej verkligen är stor nu, 15år i september och så himla underbar. Hon hjälper till och fixar, sköter sin skola och spelar handboll ett par ggr i veckan. Jag älskar dig Jennifer <3

Har hunnit med en hel massa måsten idag, skönt! Fixat papper, anmälningar till kurser och utbildningar, LSS-stöd, autismcenter och massor av andra viktiga måsten som nu är i rullning.

Nu blir det lunch och sen hämtning på förskola och skola :)

Kram på er alla :)

1 kommentar:

knasmamman sa...

låter som det dullar på! och vad skönt att du kan få handledning
kramar i mängder!
// T