Besökare

tisdag, augusti 07, 2012

Vilken känsla när man är på väg,,,

Är så trött hela tiden.... fattar inte alls varför! Det är nog det här roliga vädret :(

Imorgon bär det av till Sala och mysa med världens underbaraste vän Tanja. Ska bli skönt att komma ifrån allt en stund och bara andas. Minosan och Liam åker med mig denna gång. Lite miljöombyte är ju aldrig fel, så nu har jag beställt sol till Sala ett par dagar...

Idag har det varit konstigt väder (som vanligt) har varit iväg och spelat minigolf med Marie och barnen, jättetrevligt. Det regnade varannat om men vi fick ett paraply av killen i kiosken, eller rättare sagt så fick jag ett och Marie flirtade till sig ett när det slutat regna. Du är så jäkla härligt rolig Marie ;)

Koncentrerad Liam :)

Och där for den iväg :)


Det har varit en bra dag för Liam idag, en toppendag. Jag blir så varm och glad i hjärtat när människor i min närhet tar sig tid för honom och verkligen vill och försöker förstå honom, busar och ger honom utrymme för att vara den han är. Helt kravlöst utan massa förväntningar att leva upp till.  Idag fick en av mina bästa kompisar en kram av honom, hon fick hjälpa honom och dom fick så himla bra kontakt. Tror att min fina son kände sig både älskad och sedd genom att bara vara Liam, veta att han duger precis som han är. Fantastiskt i mina ögon och mitt hjärta blir varmt.

Hur jobbigt och motigt det än kan vara så älskar jag mina barn så otroligt mycket och jag gör allt för att dom ska må bra. Just nu har vi haft en "tuff period hemma" , jag känner att jag skulle behöva komma bort en stund och bara få vara för mig själv, bara vara Cecilia. Det är mycket som händer nu, jag tror mer på mig själv och jag vet att jag är en bra mamma och en bra människa.
Mina mål i livet är inom rimliga gränser och jag känner att jag är på väg mot dom, på väg dit jag vill och längre ska jag. Vet att jag kan ge andra människor något, bidra och hjälpa andra med det som jag är duktig på och även dela med mig av mina erfarenheter.

Man kan önska sig ett annat liv, önska att man vore någon annan, beklaga sig och ursäkta sig. Jag har varit där och tyckt synd om mig själv. Jag tror att livet blir vad man gör det till, om man tror på sig själv, vet att man duger och är bra precis som man är så kommer man långt. Man börjar att utstråla något bra och positivt. Det är viktigt att ha människor i sin omgivning som vågar bry sig och tar sitt ansvar som medmänniska och vän. Våga välja bort människor som inte ger dig något, som kanske bara trycker ner och gör dig till en individ du inte vill vara. Någon som stjälper istället för hjälper. Riktiga och ärliga människor som vågar öppna dörren är sanna vänner. Välj din framtid och hur du vill leva den. Vad vill du uppnå och vad vill du förmedla. det är aldrig försent att tänka om.

Nu hoppas jag att det är min tur att få en date med John Blund ;)
Sov gott alla goa:)




1 kommentar:

Marie sa...

Finaste du det är en ära att få vara din vän,du ska vara stolt över dina barn och hur du kämpar för att de ska ha det bra. Du lägger fokus på viktiga saker och inte på sånt som bara stjäl ens energi. Jag ser fram emot att bli en del av din vardag,dina barn är mina hjärte troll <3