Besökare

onsdag, april 11, 2012

SPÅRVÄGSMUSEET

Idag skulle min handläggare på försäkringskassan ha ringt mig ang vårdbidrag men hon har dessvärre sjuka barn hemma och skulle höra av sig om en ny tid, typiskt då jag var så laddad.  Så det är bara att ladda om tills nästa vecka.

Men dagen blev mysig då jag, Liam och Minoe åkte till spårvägsmuseet med Lena och alla barn. Det är så himla mysigt där med alla gamla bussar och tåg. Barnen får klä ut sig till lokförare och prova sitta i några av bussarna och tågen. Dom har en stor tågbana som barnen kan leka vid och den är verkligen uppskattad, något annat som barnen köar till är minitunnelbanan som tar 10 passagerare och åker en liten tur med barnen. Man får en egen biljett som barnen får klippt av en konduktör :) Inne på museet ligger också leksaksmuseet som har massor av unika och roliga leksaker. Jag och Liam gick en sväng därinne och han fastnade vid bilarna och tågen, vi studerade dom länge och noga. Innan vi lämnade museet så köpte Liam tre små bilar, en till sig själv, en till lillebror och en till storebror, alla i samma färg och form. Han är så go lillprinsen.

                                            Liam åker minitunnelbana, ritar och kollar in bussen


                                             Minoe på museum och Liam som "vevar"


Morgonen började inte så bra, det blev för många oväntade "måsten" och allt blev rörigt för Liam. Det var matsäck till Julian och packning till oss. Men när vi lämnat storebror på fritids och satt på bussen på väg in mot stan så lugnade Liam ner sig och dagen blev trots allt bra för honom. Det var en trött kille som somnade hemma i soffan efter en heldag på museum, två små turer med båt och spårvagn och massor av glädjepirr i magen.

Julian har varit på skansen med fritids idag, han hade själv valt matsäck och dricka. Han var såå spänd och förväntansfull. Dom skulle besöka nya lillskansen som nyss slagit upp dörrarna. Det var en glad kille som skuttade hem från fritids med massor att berätta. Han var besviken då dom hade inte sett några björnar idag men mamma sa han när vi gick hem, vi såg björnboet så det räknas. Så då kan man säga att vi sett björnarna. Så gulligt tänkt :)

Neo har haft en dag med morfar idag, en riktigt mysig egen dag. Sånt behövs ibland :)

Idag har jag fått höra massa positivt och jag måste ju ta åt mig lite och sträcka på ryggen. Skönt att höra att andra människor tycker jag gör ett bra jobb och att man är på rätt väg. Tack för all positiv energi ni ger mig, det stärker och värmer verkligen :)

Imorgon ska Liam på 4-års kontroll, får se hur det går.

Godnatt och tack för att ni läser min blogg :)

Inga kommentarer: