Besökare

fredag, april 13, 2012

FREDAG DEN 13.E

Idag är det fredag den 13:e och  lillprinsen har åkt till sin gudmor över helgen. Han är så trygg och älskad där och jag kan verkligen slappna av och bara vara Cecilia för en stund. Lägga energi och tid på mina andra små pärlor här hemma. Tycker det alltid är lika jobbigt att vara ifrån mina barn men det behövs för att kunna ladda om och samla lite ny kraft och energi.

                                                     Små buspojkar 2010


                                                     Liam 2år

Vi tog en skön promenad i morse och lämnade Julian på fritids, sedan gick vi vidare mot Lena. När Liam var lämnad var det dags för Neo, Minoe och mig att dra oss hemåt och äta lite frukost. Men halvägs så kom vi på att vi glömt att lämna Liams kläder, hmmm. Men vi gick tillbaks och sen var Neos små ben så trötta så vi tog bussen hem igen.

Liam var glad när han vaknade fem imorse, han spelade lite DS och mös i sängen. Han är så duktig på morgonen, den lilla stund som vi då har själva är guld värd. Det är då han myser och verkligen njuter av att få bara ha mamma för sig själv. Min lilla prins!


Liam har dom bästa omkring sig som verkligen tror på honom och stöttar honom, han har världens bästa gudmor som ställer upp och alltid finns där. Tack för att du hjälper mig med avlstning när det är som jobbigast ;) Har sökt stöd på kommunen om LSS hjälp, så nu håller vi tummarna att det blir så som vi vill och behöver.
Träffade världens bästa handläggare när jag var där, han hade jobbat med LSS stöd i 20 år och förstod hur jag hade det och vad vi behövde för specifik hjälp i våran familj. Ibland träffar man riktiga och äkta människor och ibland har dom redan bestämt sig innan att man inte behöver deras hjälp..


I helgen blir det lite bad med Julian, egentid med mamma. Sen ska vi ut och leka i någon mysig park, så jag hoppas solen kommer att skina hela helgen så vi kan ta med oss lite picknick :)

Någon som vet hur lång tid det tar innan man hör något från autistcenter? Förmodligen beror det på hur mycket dom har just nu, men jag vill så gärna komma igång med Liams träning. Eller åtminstone få ett datum så man har ett mål, något att blicka fram till....

Nu ska här ätas lunch och dom små trollen ska sova en stund, själv ska jag bara ägna lite tid åt mig eller nej förresten, ska skriva klart allt till f-kassan. Alltid är det något....

Ha en bra fredag den 13:e :)

Inga kommentarer: