Besökare

torsdag, april 05, 2012


Åh, va härligt att få komma igång och börja blogga. Få skriva av sig lite av allt man bär på och det som kan ge en tunga tankar ibland. Jag fick för två veckor sedan ett besked att min son Liam 4år har diagnos Autistiskt syndrom. Ett tungt besked att få även om jag misstänkt detta länge, men är nu så lättad över att han kan få den hjälp som han behöver och har rätt till. Så nu är papper ifyllda och inskickade, så nu är det e"bara" väntan på alla dessa svar från olika håll och samtal hit och dit. Det finns vissa personer som alltid finns där och alltid stöttar mig oavsett vad det är och det känns så mycket lättare då.
Att vara ensamstående med fem barn kan vara både jobbigt och tungt, att få vardagen att gå ihop och att framför allt orka med att ge alla sin tid. Att nu Liam har ett funktionshinder gör det hela lite mer komplicerat, våran vardag är ibland extra jobbig men aldrig tråkig. Det är liv och rörelse, skratt och gråt men främst oerhört mycket kärlek och förståelse. Som alla familjer har vi dagar då allt bara flyter på och det går som en dans. Med planering och rutiner fungerar det mesta. Man måste tro på sig själv och det man gör och framförallt tro på sina barn. Barn är barn och det är det vi gillar med just barn :)
Idag är det skärtorsdag och jag ska gå och hämta mina små prinsar i skolan och hos dagmamma..Sen blir det påskpyssel och äggmålning :)

Inga kommentarer: