Besökare

söndag, april 08, 2012

Söndag...


Vaknade med världens huvudvärk och kroppen kändes som spagetti, men det var bara att pilla i sig lite alvedon och gå upp och ta hand om mina små änglar. Efter frukost gick vi en lång promenad, sparkcyklar var självklart med. Jennifer har jag knappt sett idag då dom lekt ute hela dagen, det är fotboll vid vallen som gäller nu när det börjar bli varmare ute. Neo har städat med mig men vi hann bara halvägs innan kroppen sa ifrån...

Undrar om det är kroppen som säger ifrån nu när man går och spänner sig och är orolig, mycket funderingar och orosmoment på samma gång. Knåpar och försöker få ihop det bästa som passar Liam och samtidigt vara mamma till fyra barn till som alla behöver sin mamma otroligt mycket. Alla är i sin fas i livet och det är viktigt att ge dom vad dom behöver just nu. Dom behöver sin mamma på olika sätt och jag känner mig otillräcklig och ganska tom. Skulle behöva ladda upp batterierna lite, men jag måste finnas där då dom bara har en förälder och det är just mig, deras mamma. Åh vad jag älskar mina små trollungar, dom är verklig dom bästa och alla är dom unika och speciella på sitt egna lilla sätt. Alla är så goa och det finns inget bättre än när man får en stund själv med var och en. Ikväll när Julian skulle sova så ropade han från sängen när jag skulle gå ut:
-Mamma, glöm inte att du är den bästa mamman i hela världens. Jag älskar dig mamma, du våran bästaste mamma. DET är kärlek ;)
Julian är 6 år och världens bästa storebror, berättade för honom om Liams autism och efter en stund säger han:
-Mamma, nu vet vi varför Liam är så speciell och då kan vi hjälpa honom, men.... om någon retar honom i skolan så kommer jag att skydda honom, jag älskar min lillebror Liam. DET är syskonkärlek på riktigt.

Liam har idag suttit vid datorn och tittat på lite film och Star Wars på You Tube, han trivs verkligen när han sitter med sina hörlurar och ingen stör honom, det är bara han och hans "värld". Han får välja och göra som han vill, ingen som ska "bråka" på honom om saker. (så som syskon gärna gör på varandra)

En rolig påskhändelse är att våran lilla prinsessa tog sina första steg i helgen. STOLT MAMMA!
Hon är mini våran Minoe, hon är 11mån, 74cm och väger 8,5kg. ( hennes syskon vägde ca: 3,5kg mer vid samma ålder) En liten goding som alltid är glad och busig. Är det för jobbigt så får hon mig alltid att le och tänka på annat för en stund.

Nä, nu kallar sängen. Hoppas att jag får sova inatt, lämna allt grubblande och tänkande ett tag och bara få vara, bara sova och vila kropp och själ... Imorgon börjar en ny vecka med massor av skoj.

Godnatt och hoppas ni har en mysig påskhelg

                                                       Liam när han bara få vara ifred :)



Finaste och bästa - Kärlek till tusen

Inga kommentarer: