Besökare

torsdag, april 19, 2012

Lite tankar...

Livet är bra orättvist. Varför kan inte alla människor bara acceptera varandra och sluta döma. Varför blir vissa människor populära och åker på en räkmacka genom livet medans andra människor får kämpa och kämpa, ett steg fram och två tillbaka många gånger. Allt från att lyckas i skolan till att få vara med i gruppen, att vara vara någon, att synas. Att få ha någon att kunna prata med och någon som finns där och lyssnar. Jag är lyckligt lottad som har dom bästa omkring mig men jag skulle göra vad som helst för att min son med sitt funktionshinder ska slippa stöta på problem och svårigheter i framtiden. Jag skulle helst av allt vilja lyfta upp honom och "rädda" honom från allt ont och elakt som finns. Framför allt allt negativt som finns när man har en diagnos, ett funktionshinder.


                                                       Mammas hjärta
Jag älskar alla mina barn lika mycket och försöker verkligen ge alla den tid som dom behöver, men det är ett pussel att få ihop, och det är inte alltid dagen blir som man tänkt sig. Idag var det en sån dag, en dålig dag för Liam helt enkelt :( Dagen har bestått av utbrott, slag och aggressioner. Samt väldigt dåligt med mat för Liam, har har inte ätit mycket alls, ingenting har passat honom idag, så har det varit ett tag nu, framförallt hemma :(

                                               Dom bästa :)

Jag är trött idag, känner att jag skulle kunna somna stående men nu ska barnen duscha och läggas sen ska jag nog stänga mina ögon för idag.  Vissa dagar är bättre än andra och tvärtom. Ska samla ny kraft och energi i natt och sen är det en  ny dag imorgon med massor av bus med Liam och Julian. En riktigt mysig dag ser jag fram emot :)

Nä, nu blir det lite te :) Kramiz

2 kommentarer:

knasmamman sa...

vissa dagar har man bara lust att dra något stort och varmt över huvudet och inte titta fram förren i morgon igen. Och som tur är så kommer det en ny dag med nya tag!
massor med pepp både till dig och till Liam!!

Skruttmamman sa...

Tack,det värmer så otroligt mycket och tack för all pepp. Ny dag och nya möjligheter imorgon. Hoppas allt går bra på måndag :) Håller tummarna!