Besökare

onsdag, april 18, 2012

KURS

Vaknade i morse och dagen var redan fullspäckad :)

Minoe skulle idag vara hos sin dagmamma hela dagen själv utan mig då jag skulle åka på kurs.
Allting gick jättebra, så nu är hon inskolad och klar :) Lillskruttan har blivit stora tjejen, fast hon är våran lilla minidocka ändå.

                                              Västen är lite stor, hon har lite att växa i :)


Jag va som sagt på kurs idag, såå himla bra, kan varmt rekommenderas till alla att gå och lyssna på en rolig och väldigt erfaren föreläsare. Så fantastiskt inspirerande och bra. Jag förstår och har nu fått inblick i hur Liam fungerar och hur han kan tänka. Jag fick handledning i hur jag kan styra och agera i svåra situationer. En självutlämnande och humoristisk föreläsning med väldigt mycket allvar.

Det serverades fika i pauserna och vi fick Biff a´la lindström till lunch.

                                                       Mmmm :)

Lotta Abrahamsson -Hjälp, hur gör man?
Tänk om ... Hur arbetar vi stödjande och framgångsrikt med barn och ungdomar som har Asperger syndrom/ADHD/Autism?
Lotta visar praktiska verktyg som hjälper dig att ge barnen nycklar och lösningar till ett fungerande socialt liv och ett livslångt lärande.....



Det är mycket som händer nu, dom 2 närmsta veckorna är det saker hela tiden. Saker och ting faller på plats och vi ska få komma igång med Liams träning och det känns fantastiskt roligt. Det är mycket
man funderar på som förälder när ens barn får en diagnos. Jag är så rädd att han ska bli utsatt, utnyttjad av "kompisar", få en stämpel (igen), inte få den hjälp han behöver och framförallt känslan av att man inte räcker till som mamma,  jag vill ge honom alla verktyg och den stöttning han behöver för att kunna fungera i samhället på ett så självständigt sätt som möjligt. Jag kan ta ner månen för att han ska ha det bra i livet trots sitt funktionshinder.

Mina barn är mitt allt, mina småtroll, dom bästa av alla. KÄRLEK :)

1 kommentar:

knasmamman sa...

Låter som en bra kurs, skulle själv gärna vilja lyssna på henne, har läst om henne, men inte hört henne på riktigt än.
Mitt mål är som ditt att kunna ge lillknas dom vertygen så att han kan få en fungerande vardag nu och när han blir större. Jag är villig att gå över berg för hans skull och slå mig blodig så att han får samma rättigheter som alla andra!
Hoppas att ni får en bra dag och får njuta av solen:)legov