Besökare

torsdag, maj 17, 2012

Tänk efter...

Jag var på en föreläsning för ett tag sedan (världens bästa föreläsning dessutom) med en föreläsare som verkligen bjuder på sig själv, lämnar ut sig själv. Är rak och ärlig och pratar så man verkligen fångas upp och blir helt fascinerad. Hon heter Lotta Abrahamsson, hon lärde oss att varje dag när vi vaknar så talar vi om för oss själva och för dom vi älskar och tycker om att:

Glöm aldrig att ni är bra precis som ni är <3

Ett budskap som verkligen visar att vem du än är, vad du än kommer ifrån, vilket funktionshinder du har, oavsett vad du har för bakgrund så ska man alltid känna att man ALLTID ÄR BRA PRECIS SOM MAN ÄR ;)

Har skrivit det förr men det tåls att säga igen. Döm ingen människa oavsett vad, utan plocka fram det fina och bra och jobba på det istället. Ingen människa mår bra av att höra sina brister och fel hela tiden, utan fokusera på det som är bra och fortsätt därifrån. Ingen människa är perfekt och felfri.

Min storebror gick bort för ett år sedan och det  är en stor saknad jag har efter honom. han hade inte det bästa livet men han var världens bästa kille. Så snäll, barnkär, och helt underbar. Glad och sprallig min Conny :) Han hade behövt att få höra dom orden varje dag, hade behövt få bättre självkänsla och bättre självförtroende. Han var en fantastisk människa som bara blev 33år. Jag saknar honom och det gör ont varje dag :( Jag hann aldrig tala om för honom hur mycket jag älskar honom och det gör ont i hjärta och själ.Världens finaste storebror <3 <3 <3




BEGRAVNING I FALUN

MIN ÄLSKADE STOREBROR ;)



Ha en bra torsdagskväll :)

Inga kommentarer: