Besökare

onsdag, oktober 03, 2012

Härliga onsdag ;)

Efter en tuff period med Liam så har dagen varit helt underbar :)
Vaknade imorse med ett leende på läpparna, onsdag innebär ledigt från förskolan och halvdag med mamma och halvdag med morfar för Liam. Idag va det lite speciellt då jag skulle vara med storebror Julian en stund i skolan först. Men Liam hade bestämt att vi skulle fika innan jag åkte till jobbet lite senare. Liam beställde en glass på sitt favoritställe Ben`n Jerrys, sen gick vi till mammas latteställe och mös med latte, glass och blåbärspaj :) Mys på högsta nivå.


Mammas bästa Liam :)


Resten av dagen har Liam spenderat med sin morfar som också är hans bästa vän. Dom har myst och Liam har fått styra dagen ytan krav. Inga måsten eller men, sånna dagar behövs emellanåt och då slappnar han av. Krav innebär utbrott och bråk, svårt att förstå varför och vad? Men idag var det en underbar dag med massa uppåtpuffar och leendet fastklistrat på läpparna för min prins.
Vid läggdags så spelade han en stund på sitt DS, ropade på mamma att han var klar och sen la han sig ner och somnade. AMAZING!! Det här kan mamma leva lääänge på :)




Allt jobbigt och alla konflikter och bråk som varit den sista tiden är nu som bortblåst, det är dom här stunderna som ger en styrka och stärker mig som mamma. Jag vet att mitt arbete med Liam kommer att ge resultat, det är långt dit och det tar tid. Men jag  kan gå över stock och sten för mina barn.
Dom förtjänar det bästa och dom bästa omkring sig.

Nu är det dags att sova :) En lång dag imorgon :)

Inga kommentarer: